Festival della Poesia del Mare di Pirano – Piranski festival poezije o morju

Viene bandita la terza edizione del Premio Internazionale, inserito nel contesto del Festival della Poesia del Mare di Pirano, progettato e diretto dal poeta e critico prof. Enzo Santese e organizzato dalla Comunità Autogestita della Nazionalità di Pirano in collaborazione con la Comunità degli Italiani “Giuseppe Tartini”.

Nella ricorrenza del 700° anniversario della morte di Marco Polo, è previsto un Premio Speciale nella sezione n. 4, espressamente dedicata a composizioni poetiche ispirate al viaggio. Il premio ha il supporto finanziario del Comune di Pirano e del Ministero per la Cultura della Repubblica di Slovenia.

Il Premio consta di quattro sezioni (in cui le tematiche sono: il mare come elemento di congiunzione e incontro di tante diversità, l’Adriatico nella leggenda e nella storia, le tradizioni marinare e le ricchezze di un mare da salvare e custodire, le fantasie legate alle realtà sottomarine, gli effetti del rapporto tra il soggetto creante e il mare) e una sezione riservata al motivo del viaggio, in ricordo di Marco Polo.

Sezioni
1. Sezione ragazzi fino all’età di 13 anni.
2. Sezione ragazzi fino all’età di 18 anni.
3. Sezione adulti, dai 19 anni in poi.
4. Sezione “Marco Polo”

Per le prime due sezioni – pensate soprattutto per i giovani delle scuole di primo e di secondo grado – è consentita la partecipazione con un massimo di due poesie in lingua italiana (ognuna delle quali non deve superare i dieci versi).
Per la terza e la quarta sezione è consentita la partecipazione con tre poesie (per un massimo di 15 versi ciascuna) in lingua italiana, in istroveneto oppure in una lingua straniera debitamente tradotta in italiano.

Il 21 giugno è l’ultimo termine per far pervenire i testi nella sede della Comunità degli Italiani “Giuseppe Tartini” di Pirano, via Kajuh 12, 6330 Pirano, oppure all’indirizzo di posta elettronica: poesiapirano@gmail.com. Per i lavori inviati tramite posta farà fede il timbro impresso dall’ufficio di partenza.

Ai vincitori delle rispettive sezioni andranno:
1. Prima sezione: primo premio, secondo premio, terzo premio
2. Seconda sezione: primo premio, secondo premio, terzo premio
3. Terza sezione: primo premio, secondo premio, terzo premio
4. Quarta sezione: primo premio, secondo premio, terzo premio

Sono previste inoltre alcune menzioni particolari di merito.

La giuria sarà composta da almeno tre membri, i cui nomi verranno resi noti in prossimità della cerimonia di premiazione prevista per venerdì 13 settembre 2024, alle ore 12. Il giudizio della giuria è definitivo e insindacabile.

Napovedujemo tretji mednarodni nagradni natečaj v sklopu Piranskega festivala poezije o morju, ki ga pripravlja in vodi pesnik in kritik prof. Enzo Santese, za organizacijo pa skrbi Samoupravna skupnost italijanske narodnosti Piran, v sodelovanju s Skupnostjo Italijanov “Giuseppe Tartini” Piran.

V 4. sklopu, ob 700. obletnici smrti Marca Pola, razpisujemo posebno nagrado, namenjeno pesniškim stvaritvam, ki jih navdihuje potovanje. Natečaj sta finančno podprla Občina Piran in Ministrstvo RS za kulturo.

Natečaj sestavljajo štirje sklopi (s temami: morje kot element povezovanja in srečevanja številnih raznolikosti, Jadran v legendah in zgodovinskih zgodbah, pomorska tradicija in morsko bogastvo, ki ga moramo varovati in ohranjati, fantazije o podvodnem svetu, odnos med ustvarjalnim subjektom in morjem) ter sklop, rezerviran za dela na temo potovanja, v spomin na Marca Pola.

Kategorije
1. Otroci do 13. leta starosti
2. Mladi do 18. leta starosti
3. Odrasli od 19. leta dalje
4. Sklop »Marco Polo«

Udeleženci prve in druge skupine – namenjeni sta predvsem učencem in dijakom – lahko prijavijo največ dve pesniški deli v italijanskem jeziku (vsako lahko vsebuje največ 10 verzov).
Udeleženci tretje in četrte skupine lahko sodelujejo s tremi pesmimi (vsaka lahko vsebuje največ 15 verzov) v italijanskem ali istrsko beneškem narečju ali v drugem jeziku s primernim prevodom v italijanščino.

Pesniška dela sprejemamo na sedežu Skupnosti Italijanov “Giuseppe Tartini” Piran, Kajuhova ulica 12, 6330 Piran ali na elektronski naslov poesiapirano@gmail.com, do 21. junija 2024. Za dela, poslana po pošti, velja poštni žig.

Podeljene bodo naslednje nagrade:
1. Prvi sklop: prva nagrada, druga nagrada, tretja nagrada
2. Drugi sklop: prva nagrada, druga nagrada, tretja nagrada
3. Tretji sklop: prva nagrada, druga nagrada, tretja nagrada
4. Četrti sklop: prva nagrada, druga nagrada, tretja nagrada

Poleg nagrad so predvidene tudi omembe za posebne dosežke.

Žirijo sestavljajo vsaj trije člani, katerih imena bodo znana pred slovesno podelitvijo nagrad, ki bo predvidoma v petek, 13. septembra 2024, ob 12. uri. Odločitev žirije je dokončna in zoper nje pritožba ni možna.

More news